Informatie over het aanbieden van een pakket
Onderstaande informatie is van toepassing op de meeste pakket verzendingen, maar kan eventueel afwijken.
Deze info is gebaseerd op werkwijze van DPD maar ook andere pakketdiensten handelen vergelijkbaar.
Proefstalen wordt doorgaans per briefpost verzonden via PostNL. Bij briefpost is onderstaande niet van toepassing en is er geen track & trace mogelijk. Mocht u een proefstaal niet hebben ontvangen neem dan contact op met onze
klantenservice.
- Wanneer uw order verzendklaar is ontvangt u van ons een email met daarin vermeld dat uw order verzendklaar is.
- Deze wordt dan tegen het einde van de middag opgehaald door DPD.
- Het kan voorkomen dat een order in meerdere delen wordt verzonden.
- DPD haalt het pakket bij ons op en stuurt u een e-mail met track & trace gegevens. Bezorginformatie is doorgaans pas de volgende ochtend beschikbaar.
- Niet thuis, dan komt DPD een (werk)dag later nogmaals het pakket bij u aanbieden. Het is mogelijk om aflevergegevens alsnog te wijzigen, zie e-mail van DPD.
- 2de keer niet thuis, dan gaat het pakket naar een dichtbijzijnde pick-up-point, waar u het kan ophalen.
- Na een week niet opgehaald, dan gaat het pakket retour. Een 2de verzending kost 10 euro.
- Voor de eerste bezorgpoging stuurt DPD u rechtstreeks een e-mail met daarin vermeld een indicatie van bezorg dag & tijdstip, track & trace gegevens. Ook na de eerste keer niet aanwezig kunt u aflevergegevens wijzigen. Zie e-mail DPD. Het volgende zou u kunnen aangeven
-
- A. Wijzig bezorgadres (bv werkadres).
- B. Wijzig bezorgdag (zaterdag is doorgaans mogelijk).
- C. Afhalen afhaalpunt bij u in de buurt.
- D. Neerzettoestemming particulieren.
-
Het pakket wordt aangeboden op het adres wat u heeft ingegeven bij het plaatsen van de bestelling.
- Mocht het adres onjuist zijn voordat (een deel van) de order verzendklaar, informeer dan z.s.m. de klantenservice van kleurmijninterieur.
-
Mocht het adres onjuist zijn nadat (een deel van) de order verzendklaar is, informeer dan z.s.m betreffende pakketdienst; zie email van betreffende pakketdienst.
- zie ook: bezorging wijzigen
- Wanneer u een pakket liever wilt afhalen bij een pick-up-point, handel dan als volgt:
-
- Geef bij het bestellen uw thuis adres op.
- Laat het bezorgen bij uw thuisadres.
- Wanneer u niet thuis bent ontvangt u van DPD per e-mail een bericht om de bezorgingwijze aan te passen.
- Middels de link van DPD kunt u online een afhaalpunt kiezen bij u in de buurt.
-
- zie ook: bezorging wijzigen
Wanneer een pakket beschadigd wordt aangeboden handel dan als volgt:
- Controleer in het bijzin van de bezorger of de inhoud niet is beschadigd.
- Indien beschadig (of bij twijfel) weiger het pakket en geef de aanbieder de rede waarom u het pakket niet in ontvangst wilt nemen.
- Stuur een e-mail naar onze klantenservice en vermeld daarbij waarom u een pakket heeft gewijgerd.
- Uw klacht wordt in behandeling genomen en wij nemen vervolgens contact met u op.
Blijkt de inhoud van uw pakket na ontvangst toch beschadigd of andere gebreken te vertonen handel dan als volgt:
- Stuur een e-mail naar onze klantenservice met daarbij de klachtomschrijving en een foto van het mankement. 1 foto is vaak voldoende.
- Uw klacht wordt in behandeling genomen en wij nemen vervolgens contact met u op.
Een levering wordt niet altijd door de geadresseerde in ontvangst genomen. Het is heel gangbaar dat bij een bedrijf de receptionist(e) goederen in ontvangst neemt.
Ook bij privé adressen is het niet uitzonderlijk dat een pakket bij de buren wordt afgegeven.
De bezorger registreert bij afgifte de naam van de ontvanger inclusief adres zodat kan worden geverifieerd wie de levering heeft ontvangen.
Mocht de geadresseerde de levering niet hebben ontvangen terwijl de levering inmiddels zou hebben plaatsgevonden stuur ons dan een e-mail met uw ordernummer en vermeld daarbij de situatie.
Wij informeren dan voor u waar de levering is bezorgt en wie het heeft ontvangen.
Indien u niet kunt achterhalen wie de persoon is die de levering zou hebben ontvangen stuur ons dan een e-mail met uw ordernummer. Wij nemen dan contact op met de bezorgdienst en zij starten dan een intern onderzoek. Vaak kan binnen enkele werkdagen worden achterhaald wat de situatie is en wat dan de oplossing kan zijn. Soms kan een onderzoek echter wel 2 weken in beslag nemen. Dit onderzoek kunnen wij helaas niet bevorderen, ook wij hebben daar als externe partij totaal geen invloed op.
De uitkomst van het onderzoek wordt direct gecommuniceerd met de geadresseerde.
Wanneer na een onderzoek door de bezorgdienst blijkt dat een zending verloren is geraakt dan zullen wij uiteraard de inhoud opnieuw versturen.